Kan man tale om en bucket list for projekter man gerne vil arbejde med gennem sin karriere? 📝🌟
I så fald er vi hos Sostrene Grene nu live med et projekt, jeg har drømt om at være tæt på lige siden jeg begyndte at arbejde med retail - også da jeg stadig var på bureausiden; Nemlig hvordan vi konverterer data fra vores fysiske butikker på en meningsfyldt måde til digitale touch points vi kan arbejde med i en digital kontekst.
🛒🛍️ Med et mål om 500 butikker, bliver det imperativt at forstå vores fysiske kunder i fremtiden. Lige nu ved vi ikke om vi er I kontakt med fysiske kunder digitalt, om der er et overlap mellem digitale og fysiske kunder, eller om vi nu kun taler med kunder som begvæger sig på vores digitale platforme.
🧾 Projektet som er døbt "offline data" har vi arbejdet på snart et år. Men de sidste 2 uger har været ekstra spændende, da vi har kunnet sætte sætte strøm til en særdeles ambitiøs pilottest. Vi kan nu tilbyde vores kunder digitale kvitteringer i 12 udvalgte testbutikker fordelt over både Danmark og Tyskland.
🔑 Fordi projektet har stor strategisk vigtighed vil vi gerne være sikre på at vi vælger den rigtige løsning til fremtiden. Derfor tester vi ikke blot tester én løsningm men to løsninger; refive og Storebox. Løsningerne har forskellige fordele, som det giver mening at teste i en international kontekst.
Begge løsninger er naturligt integereret med vores Customer Data Platform (CDP) således at offline data fra butikkerne nu indgår som en del af vores digitale økosystem. Og HEY det er fame FEDT😎😎! Herfra kan vi analysere og aktivere vores kanaler med baggrund i det vi ved om kunderne fra butikken, således at vi både kan være relevante overfor vores kunder og hjælpe alle vores partnere med kundestrøm.
🏋️♀️🤝Det har uden tvivl været et af de fedeste projekter jeg har haft fornøjelsen af at være tæt på, da det giver så meget mening og værdi for Søstrene Grene som helhed. Men det har bestemt også været et komplekst projekt, som kun er lykkedes fordi SÅ mange enormt dygtige kollegaer/søstre og samarbejdspartnere har løftet i flok. En kæmpe tak til twoday RelateIT, Vertica refive og Storebox.
Der lyde en ekstra stor hyldest til Sara May Karmark og Peter Berg. Uden jer ingen offline data punktum.
Og selvfølgelig partners in crime Mikkel Skov Søgaard og Mads Kistrup Kjærgaard
Næste gang du besøger en af nedenstående butikker, så prøv da lige den digitale kvittering. Du sparer papir, og du mister den ikke 😉🧾
Søndergade, Aarhus
Bruuns Galleri, Aarhus
Vest Sjællands Centret, Slagelse
Kultorvet, København
Amagertorv, København
Waterfront, Hellerup
Mercado Altona, Hamburg
Elbe, Hamburg
Alstertal, Hamburg
Spitalerstrasse, Hamburg
Europa Passage, Hamburg
Meile, Hamburg
#sostrenegrene #omnichannel #digitalmarketing #firstpartydata
CEO & Partner, LAZZAWEB: Awardvindende Google Marketing Powerhouse
1åMed halloween lige om hjørnet, så er det altså et skræmmende godt team der står der!